Cel filmów eksplanacyjnych

W dzisiejszym świecie by sprawnie przyswajać wydawałoby się skomplikowane rzeczy wystarczy prosty przekaz wizualny. W myśl chińskiego przysłowia „jeden obraz wart tysiąca słów” przychodzą nam w sukurs takie właśnie krótkie formy wideo.

Czym są i czemu służą explainery video

explainer videoTo krótkie filmy wideo, które w prosty sposób tłumaczą rzeczy wydawałoby się na pierwszy rzut oka dość skomplikowane. Skonstruowane są w taki sposób by nie męczyć widza. Najczęściej dotyczą nowych produktów czy usług. Charakteryzują się prostą formą wizualną, czytelną narracją, przekazują jasne komunikaty i objaśniają krok po kroku jak korzystać z danego produktu/usługi której dotyczą. Explainer video mogą przedstawiać strategie biznesowe, sposób działania wszelakich prototypów czy koniec końców rzeczy tak błahe jak na przykład instrukcje obsługi. Co ważne, dobrze przygotowany film przyciąga uwagę odbiorcy, dzięki czemu wcale nie musi być przesadnie długi. Najczęściej wystarczą mu dwie, trzy minuty by spełnił swoje zadanie. Tak więc taka forma informacyjna może być całkiem sprawnie wykorzystywana jako pewnego rodzaju reklama. Przekaz w tym przypadku nie jest stricte perswazyjny co informacyjny. Polega przede wszystkim na wyjaśnieniu czy przekazaniu pewnych, konkretnych treści. Formy tego typu sprawdzają się w momentach w których chcemy szybko przyciągnąć uwagę odbiorcy. W natłoku informacyjnym który dziś nas otacza, prosty, klarowny przekaz jest tym co pozwala nam go lepiej zrozumieć.

Dzięki temu że forma wideo działa na wiele zmysłów, jest o wiele bardziej angażująca od tekstu; oglądanie jest też bardzo naturalnym sposobem na odbieranie świata przedstawionego. Zmysł wzroku dominuje nad pozostałymi. Jest to wiedza powszechnie znana, dlatego explainery są dziś wykorzystywane przez największe firmy na świecie.